Mossegar-se les ungles, un hàbit molt perillós

L’onicofagia pot provocar problemes bucodentals i infeccions intestinals

L’onicofagia és un hàbit que consisteix en mossegar-se les ungles normalment per causa de l’estrès. Aquest costum és antiestètic i perillós per a l’organisme. La salut bucodental en pateix greus conseqüències.

9 problemes que pot ocasionar a la salut bucodental mossegar-se les ungles:

1. Erosió de l’esmalt de les dents

Mossegar-se les ungles pot erosionar l’esmalt de les dents o fins i tot esquerdar-los o fracturar-los, en especial els incisius.

1. Problemes d’oclusió dental

Aquest hàbit pot interferir en com tanca la boca i encaixen les dents superiors amb les inferiors desplaçant les dents del seu lloc.

1. Bruxisme i alteracions en l’Articulació Temporo Mandibular (ATM)

La mossegada contínua de les ungles pot afectar a l’Articulació Temporo Mandibular (ATM) ocasionant dolor facial, soroll articular i bruxisme.

1. Gingivitis i periodontitis

Les mans acumulen molta brutícia i, en especial, sota les ungles. Enterobacteriàcies com la Salmonel·la o l’I. Coli són molt habituals entre els nostres dits. Els bacteris sumats a petits trossos d’ungles que es poden clavar a les genives o quedar-se entre les dents, poden inflamar les genives provocant Gingivitis i, si s’agreuja, Periodontitis.

1. Retracció de les genives

Les genives també poden retraure’s exposant les dents a més risc de càries subgingival.

1. Pèrdua de peces dentals

Si la Periodontitis no es tracta i s’agreuja pot ocasionar mobilitat de la peça dental i fins i tot la pèrdua d’aquesta.

1. Halitosi

També relacionat amb la periodontitis, com a conseqüència d’aquesta també hi ha l’aparició de mal alè o halitosi. Fins i tot si no es té infecció ni inflamació a les genives també hi pot haver halitosi pel traspàs de bacteris a la boca que poden fer pudor.

1. Berrugues a la boca

Les berrugues periunguials (que apareixen al voltant i sota les ungles) poden propagar-se dins la boca en introduir els dits afectats dins la boca.

1. Infeccions intestinals

Els gèrmens acumulats als dits passen al sistema digestiu facilitat l’aparició de paràsits intestinals. Bacteris com els Staphylococcus, la Càndida i l’Escherichia Coli, per exemple, poden provocar vòmits i diarrees.

Més informació a la nostra clínica dental del carrer Sant Jaume 43 Baixos (Granollers), al 93 870 98 06, a info@centredentalcastellsague.cat o al formulari online.

FONT:

ICOEV. “Morderse las uñas el peligro que acecha a tus dientes” http://www.icoev.es/blogicoev/morderse-las-unas-el-peligro-que-acecha-a-tus-dientes/

Diari de Girona. ” Cinc perills poc coneguts de mossegar-se les ungles”. https://www.diaridegirona.cat/salut/2018/05/22/cinc-perills-poc-coneguts-mossegar/915217.html

Etiquetes: , , , , , , ,