Al·lèrgies i salut bucodental

La al·lèrgia al pol·len o a la pols poden afectar la salut bucodental

La Sociedad Española de Periodoncia y Osteointegración (SEPA) proporciona 5 consells per tal d’alleugerir les conseqüències de l’al·lèrgia en la salut bucodental.

Efectes habituals de l’al·lèrgia:

• Dolor i sensibilitat

Per tal de combatre agents externs que causen al·lèrgia al nostre organisme com el pol·len o la pols, el sistema immunològic de les vies respiratòries secreta mucositat. Aquesta es pot acumular als sins maxil·lars i exercir pressió sobre les dents molars superiors provocant dolor a la zona.

• Deshidratació, sequedat bucal, càries i mal alè

La presa de determinats medicaments antihistamínics contra els símptomes de l’al·lèrgia poden provocar, com a efecte secundari, sequedat bucal. Al tenir les foses nassals obstruïdes per la mucositat, respirem per la boca. Com diu la Fundació Americana de l’Asma i l’Al·lèrgia (AAFA), “quan els teus conductes nassals estan bloquejats, et veus obligat a respirar per la boca més del normal. Els teixits de la boca s’assequen pel contacte constant amb l’aire i la presència de bacteris. […] la falta de líquids que acompanya a la rinitis al·lèrgica pot fer que hi hagi una lleu deshidratació”. La falta de saliva augmenta el risc de patir càries o mal alè.

5 consells:

• Hidratació

Beure molta aigua per mantenir la boca i la resta del cos hidratats. També ajuda a eliminar l’excés de mucositat fluïdificant-la.

• Gàrgares d’aigua salada

Fer gàrgares d’aigua salada tèbia ajuda a eliminar els mocs dels sins, alleugerint el dolor.

• Correcta higiene dental

Seguir una correcta higiene bucodental ja que, al no tenir tanta saliva, la dent està més exposada a patir càries.

• Tractament de l’al·lèrgia

Que un metge controli l’al·lèrgia per tal d’alleugerir-ne els símptomes.

• Dentista

Acudir al dentista per tal de determinar que el dolor que se sent és de l’al·lèrgia o per un altre motiu, per a controlar el risc de càries, per a realitzar les higienes bucodentals periòdiques i per a rebre recomanacions específiques.

Més informació aquí, al 93 870 98 06, a info@centredentalcastellsague.cat o al carrer Sant Jaume 43 Baixos de Granollers.

FONT:

ABC: Las alergias primaverales afectan a la salud bucodental. https://www.abc.es/salud/sepa/abci-alergias-primaverales-afectan-salud-bucodental-201805041514_noticia.html

DENTEF: La alergia puede afectar nuestra salud bucodental. https://www.dentef.es/la-alergia-puede-afectar-nuestra-salud-bucodental/

Etiquetes: , , , , , , ,

M. CASTELLSAGUÉ CENTRE DENTAL, S.L.P. tractarà les seves dades personals amb la finalitat de gestionar les comunicacions d'aquest blog i donar resposta a les consultes plantejades pels usuaris. La base legal pel tractament de les seves dades és el consentiment de l'interessat. No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal. L'usuari té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets com s'explica en l' Avís Legal i Política de Privacitat.